11 Mayıs 2013 Cumartesi

Yüz Temizleme Rutinim

Yüz temizliğim için uzun zaman boyunca çok değişik ürünler kullandım. Dr Murad'ın eczanelerde rüzgar gibi estiği zamanlar, hem fiyatı yüksek olduğu için hem de eczanede satıldığı için iyidir diyerek aldım ama o fiyatı karşılığı olacak bir performans göremedim.Sonra bu madem pahalısından bir fayda göremedim o zaman ucuz Drugstore ürünü kullanayım dedim ve neutrogena kullandım ama o da cildimi oldukça kuruttu. Sonra avene ve la roche posay'ın temizleyici jellerini kullandım ama ben cildimi derinlemesine temizlemeyi sevdiğim için bana uymayan yağlı ciltler için olan serilerini kullandım, haliyle cildimi kuruttu. Şimdiki aklımla alsam hassas ciltler için olanını alırım. 
Bütün bu denemelerin sonunda Dermalogica ürünlerini deneyeyim istedim ve sonunda aradığım cilt temizliği ürünlerini buldum. Öncesinde zaten Bioderma Sensibio yüz/göz temizleme suyunu keşfetmiştim ve ondan da memnundum. 


Sabahları genelde sadece yüzümü suyla yıkıyorum ve eğer üşenmezsem Bioderma ile yüzümü tonik niyetine siliyorum. Sonra da nemlendiriyorum.
Akşam işten gelir gelmez uyumayı beklemeden yüzümü temizliyorum, makyaj yüzümde ne kadar az kalırsa o kadar iyi.. 
Dermalogica Precleanse: bu bir cilt temizleme yağı, aslında yüzüme yağ sürme fikri bana çok ters  geliyordu. Ama bu tarz yağlar BB kremleri temizlemek için ideal, ben de neredeyse hergün Missha BB kremi kullandığım için çok övülen Demalogica Preclense'i denemek istedim. Daha önce Misshanın bir yüz temizleme yağını kullanmıştım ve onu çok sevmiştim, zaten yağa karşı olan önyargım onunla kırılmıştı. 
Gelelim kullanımına: Bir çay kaşığı kadar yağı parmaklarımın ucuyla tüm yüzüme masaj yaparak sürüyorum, eğer göz makyajım varsa gözüme, kirpiklerime de sürüyorum.  Sonra elimi hafif suyla ıslatıp tekrar yüzüme masaj yapıyorum. O yağ suyla buluşunca ciltten makyajı söküyor ve akıtıyor. Ardından yüzümü yıkıyorum. Makyaj yapmadığım veya Missha BB kremini sürmediğim günlerde bu yağı kullanmıyorum.

Dermalogica Special Cleansing Gel: Makyaj yapmadığım günlerde cildimi bunumla temizliyorum. Çok hafif yapılı bir jel, deli gibi köpürmeden, çok nazikçe cildimi kurutmadan temizliyor, ferah bir kokusu var. Temizliyor, kurutmuyor, daha ne yapsın?

Dermalogica Daily Microfoliant: Bu işte beni çok şaşırtan bir peeling. Aslında günlük kullanım için satılıyor ama ben 3 günde bir kullanıyorum. Un gibi bir yapısı var, 1 çay kaşığı dolusu kadarını avucumun içine döküyorum, 3-4 damla su ile karıştırınca neredeyse köpük haline gelip, içindeki parçacıklar eriyor. O köpüksü/ hafif partiküllü yapıyı yüzüme sürüp cildime aşağıdan yukarıya doğru masaj yaparak sürüyorum. Cildi yıpratmadan peeling yapmanın tek yolu bu ürün sanırım. Sonra suyla yüzümü yıkıyorum, cildimde pürüzsüz ve porselen gibi bir etki bırakıyor. 
Bir de ben bu peeling tozunu, birkaç damla Dermalogica Precleanse ile karıştırıp dudaklarıma peeling yapmak için de kullanıyorum. bu öneriyi Dermalogica'nın twitter hesabında okumuştum.
Bu peelingin tek olumsuz tarafı şu: şişesinin ucu biraz açık olduğu için tozu elinize dökerken dikkatle olmanız gerekiyor, yoksa oldukça fazla ürün birden elinize boşalabilir. 

Bioderma Sensibio H2O: Bu su görünümlü tatlı temizleyiciyi sabahları tonik olarak, akşamları da tüm cilt temizliği ürünlerini kullandıktan sonra eğer gözümde hala biraz makyaj kalıntısı kalmışsa kullanıyorum. Hatta bazen sadece kirpik diplerimde kalıntı kalmış oluyor, bir kulak çubuğa birkaç damla dökerek, sadece kirpik diplerini siliyorum.
Dermalogica ürünleri ile ilgili diyebileceğim tek negatif şey, Türkiyedeki satış fiyatının yüksek oluşu. Artıları ise çok fazla; gerçekten çok kaliteli ve cildimi zedelemeden/kurutmadan çok iyi temizliyor. Bu seriyi  kullandığımdan beri siyah noktalarım azaldı, gözeneklerim sıkılaştı. eskiden arada bir nedensizce çıkan birkaç sivilce olurdu, o da artık olmuyor. Özellikle yağı ve peeling'ini denemenizi tavsiye ederim.
Bioderma Sensibio H2O ise 1+1 kampanyaları, pratikçe yüz ve gözü temizlemesi, hem de tonik olarak kullanımı ile zaten mükemmel bir ürü. Diyeceğim tek olumsuz şey bir ara sabah akşam kullandığım zaman özellikle çene ve yanaklarımı biraz kurutmasıydı. 

3 yorum:

  1. misshanın hangi makyaj temizleme yağını kullanıp memnun kalmıştınz?tam ismini verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Missha perfect bb deep cleansing oil kullanmıştım

      Sil
  2. misshanın hangi makyaj temizleme yağını kullanıp memnun kalmıştınz?tam ismini verebilir misiniz?

    YanıtlaSil